lørdag den 4. august 2012

AW12 colour trend - Burgundy

Hej med jer,

(English below)

Efterårskollektionerne er så småt begyndt at komme i butikkerne og online og jeg er vild med farverne! Grå, som vi har set de sidste par sæsoner som en rigtig god basis farve, kan sammen med navy erstatte lidt at de sorte (som jeg stadig elsker ;-)). Derudover er vinterhvid/creme noget man skal kigge efter samt de fine efterårsfarver: mørkegrøn, orange og bordeaux/vinrød/burgundy/berry/okseblod (kært barn har mange navne). Dette indlæg er dedikeret til netop bordeaux. Farven har været fremme et par år nu, men i år er den virkelig alle steder! Jeg kan rigtig godt lide den, den vil klæde de fleste, liver lidt op, uden at være alt for pang. Den er nem at bære. Den kan mikses med sort, grå eller vinterhvid/creme alt afhængig af hvilket udtryk man ønsker.

Herunder har jeg samlet nogle af mine bordeaux favoritter.

The fall collections is slowly appearing in stores and online and I love the colours! Grey, as we have also seen the past seasons as a good base colour can, along with navy, replace some of the black (with I still love! ;-)). Besides grey and navy, you need to look for winter white/creme/off white and colours like dark green, orange and burgundy/bordeaux/wine/oxblood/berry (that is a lot of names for one colour!). This post is dedicated to this colour. The colour has been seen in the past seasons as well, bit this year you will really see it everywhere! I really like it, it will suit most people/skintones, it will live up without being to strong. It is easy to wear and can be mixed with black, grey and winter white/creme, depending on which look you are going for. 


Below I have collected some of my burgundy favorites. 


1. Ankle boot with snake skin heel - Dorothy Perkins // 2. Mesh spot dress - Dorothy Perkins // 3. Bag - Urban Expression @ Nelly.com // 4. Coated jeans with zip details - Ellos.dk // 5. Lace top with button detail - HM+ // 6. Drape cowl front t-shirt - New Look Inspire // 7. A-line (p)leather jacket (with detachable fur details) - Ellos.dk // 8. Stud detail wedges - Nevada @ Nelly.com

Jeg er vild med alle de ovenstående ting! Men skal i hvert fald finde plads i budgettet til jeans'ne. Hvad er din favorit?

I love all of the above items! But I will definetely find room in the budget for those jeans. What is your favorite?

-Karina

3 kommentarer:

  1. det må være den pleather jakke. Den er jo alt for lækker og jeg går faktisk og kigger lidt efter en vinterjakke - måske har jeg fundet den :)

    SvarSlet
  2. Ja, den er virkelig også fin :-)

    SvarSlet
  3. Det er en sjov farve, men den passer supergodt til os :)
    Jeg har forelsket mig i et par jeans og handsker fra H&M

    http://bigbadandbeautiful.blogspot.com

    SvarSlet