torsdag den 15. marts 2012

OOTD - Jeans challenge day 4

Hej med jer,

(English below)

Her på dag 4 i jeans ugen, undrer I jer nok over at jeg har haft de samme jeans på hele ugen! ;-) Det har jeg ikke. Selvom jeg går rigtigt meget i jeans pt, er et par af outfits'ne skudt i sidste uge, bla. det fra i dag. Jeg synes bare det ville være sjovt at samle dem alle i samme uge.

Dagens er igen en version med blazer. Jeg har altså en ting med blazere. Det er så nemt at føle sig velklædt i en blazer.

Hi guys, 

On day 4 in the "jeans week", you are probably wondering if I have worn the same pair of pants all week! ;-) I haven't. Even though I am wearing jeans a lot at the moment, a couple of the outfits were shot last week, among others today's outfit. I just thought it would be fun to collect them all in one week. 

Today's outfit is another version with a blazer. I really do have a thing for blazers. It is so easy to feel well-dressed in a blazer.


 Nille slim jeans - Zizzi // Navy striped top - H&M // Navy blazer H&M+ // Orange/Navy/Grey shoes - By Malene Birger




 Når jeg kigger på disse billeder, ville jeg ønske jeg havde brugt shapewear, den der lille muffin top kunne vist godt være undgået ;-)

Moderegel nummer et dikterer at tyksakke ikke skal bære vandrette striber. Men jeg kan virkelig godt lide striber, så den regel ignorerer jeg altså! Jeg synes det er en fin lille detalje at de stribede ærmer lige titter ud under blazeren. Og skoene giver lige et lille pift af farve. For et fuldt "sømandslook" kunne man have brugt røde sko istedet, men jeg er virkelig vild med orange i øjeblikket og jeg synes orange og navy er så fint sammen.


Looking at these pics, I wish I had worn shapewear as a little "muffin top" is sneaking out here! ;-) 


Fashion "rule" number one is dictating: "No horizontal stripes for fatties", but I really like stripes so I am definitely ignoring that rule! I think it is a cute detail that the sleeves of the striped top are peeking out under the blazer. And the shoes add a little splash of colour. For a full "sailor look" you could use red shoes instead, but I am loving orange at the moment and think it is perfect with navy.

By Malene Birger shoes

Skoene er købt (meget billigt ;-)) til et By Malene Birger lagersalg for 3 år siden. De havde oprindeligt en rem henover (deraf knappen) men lukningen gik hurtigt i stykker, så jeg klippede remmen af. Jeg synes de er lige fine uden.

The shoes I got (very cheap!) from a By Malene Birger outlet sale 3 years ago. They originally had a strap across the foot (hence the button) but the fastening quickly broke, så I cut of the strap. I think they are just as pretty with out.

- Karina



4 kommentarer:

  1. Det er da et held, at (mode)regler er til for at blive brudt. Du ser fin ud i striber!

    Jeg er for øvrigt ret tosset med din blazer. For et par uger siden besluttede jeg mig for at gå på jagt efter en fin blazer - men den gyldne regel siger noget med, at man aldrig kan finde lige nøjagtigt dét man leder efter. Så jeg må hellere stoppe med at lede igen.

    SvarSlet
  2. Wore pretty much the same outfit just with red shoes today :) I get most compliments when I wear stripes which is really funny cause it's the number one rule when you are bigger (in my case size 20) to wear stripes- but well you can't weigh beauty ;)Your shoes are to kill for!

    SvarSlet
  3. Supercool outfit! Jeg havde nok smidt en chunky halskæde oveni, men vi ved jo også allesammen hvor meget jeg elsker at pynte med kæder, hehe. Og fuck den skide regel med tværstriber, jeg er SÅ træt af at høre den. Vi har så mange stribede bluser i butikken for tiden, og jeg kan ikke tælle på to hænder, hvor ofte jeg får den kommentar. Regler er til for at blive brudt, og desuden er det sikkert tynde mennesker der har lavet dem. P.S. Jeg synes din muffintop er sød! ;-)

    SvarSlet
  4. Love your jacket, wonderful shoulders.
    XXXXXXXXXXXXXXXX

    SvarSlet