torsdag den 12. april 2012

HM Conscious Collection 2012

Hej med jer,

(English below)

I dag gik H&M's seneste Conscious collection live. Desværre inkluderer den ikke decideret plussize størrelser, men et par af tingene (læs: 3!) fås dog i XL, som hos H&M er en EU48-50. Jeg synes det er ret skidt. Hvorfor kan de ikke lave mere a la den Inclusive Collection, de lavede sidste forår. Det kan vel lade sig gøre at kombinere Inclusive and Conscious, ikke? Tyksakke går vel også op i miljøet! ;-)

Anyway, jeg faldt alligevel for én af de toppe der kunne fås i min størrelse.

Hi guys, 


Today H&M launched their latest Conscious Collection. Unfortunately it does not really include plussizes, but a couple of the items (read: 3!) does go up to an XL, wich in H&M is a UK20-22, US18-20. I think it is really bad. Why can they not do more lines like the Inclusive Collection from last spring. It should be possible to combine Inclusive and Conscious, right? Fat people also care about the environment! ;-)


Anyway, I still fell in love with one of those few tops in my size.

De kjoler som min fede mås ikke måtte klemme sig i ;-) // The dresses that my fat butt was not allowed to squeeze into ;-)

 Coral lace top - H&M Conscious Collection
Mint lace top - H&M Conscious Collection

Nu er jeg jo stadig pænt glad for blonder og se lige de fine sommerfarver! Koral er jo altid virkelig pænt og mint er jo en farve som jeg slet ikke har dyrket endnu og til H&M priser, bliver man da nødt til at snuppe én i hver farve, ikke? Og de der synlige lynlåse i ryggen bliver jeg altså aldrig træt af...

I am still really loving lace and look at the pretty spring/summer colours! Coral is always nice and mint is a colour I have not really embraced yet. And with H&M prices, you have to get both, right? And those exposed zippers I simply cannot get tired of...

-Karina

4 kommentarer:

  1. Jeg brækker mig! Og blir så sur over, at de ikke kan finde ud af at lave de store størrelser. Man føler sig virkelig ekskluderet. Glæder mig til at skulle til London om halvanden uge, hvor de kan finde ud af at lave tøjet i store størrelser!
    Fedt at du tager det op:-)
    frkforsom.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, London er nemlig et super godt sted til at shope plussize. Selvom mange af de engelske plussize bloggere faktisk ikke er så begejsterede, fordi mange ting må alligevel købes online. Dog hvis man er på "vippen" efter de engelske standarder, altså en str. 18-20 (46-48) så kan man alligevel shoppe de fleste steder, for de går ofte op til en 20.

      God tur!

      -Karina

      Slet
  2. Jeg er SÅ enig, det er bare for ringe! 3 ting i xl! :-( Jeg synes da at mange tyksakker (incl. mig selv) ville se tæskelækker ud i flere af kjolerne, men det synes h&m så åbenbart ikke....
    Skøn blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Rikke. Det er SÅ irriterende. Jeg er generelt ret skuffet over HM når det gælder plussize. HM+ har NOGLE gange nogle få lækre ting, men ofte er det bare den klassiske "tyksak uniform" bestående af uformelige tunika'er. Æv. Og i deres almindelige linie, ja, der har de valgt IKKE at føre XL i butikkerne, men KUN online. Tak for det! De vil åbenbart helst slippe for os tyksakker i butikkerne ;-) Ikke i orden HM!

      -Karina

      Slet