tirsdag den 24. april 2012

OOTD - Nude and neon

Hej med jer,

(English below)

Her er det første outfit in min "Getting ready for summer - key trends 2012" serie. Det er de neongule jeans fra Love Label der er i fokus. For at fremhæve jeans'ne mest muligt har jeg sat dem sammen med hvid og nude. Jeg synes det giver en fin kontrast, helt anderledes end når man sætter en masse andre pangfarver sammen med neon.

Here is the first outfit in my "Getting ready for summer - key trends 2012" series. It is the neon yellow jeans from Love Label that is the main focus of the outfit. To make the jeans stand out I have put them together with white and nude. I think it gives a great contrast, totally different than when you mix with other bright colours.

Neon yellow (called "Lime" at the website) - Love Label @ Very.com // Nude assymetrical biker jacket - Gap (last summer's collection) // white ruffle top - HM (last summer's collection) // Beige wedges - Steve Madden // Stone bag - Liebeskind Berlin @ Wardow.com // Multi couloured bead bracelet - Odd Molly




Jeg er virkelig vild med disse jeans, selvom de måske lige er vilde nok til jobbet ;-) De er også ret tricky at style synes jeg, for jeg vil helst bevare et moderne udtryk og ikke falde tilbage i 80'erne. Jeg synes man bedst bevarer det moderne look ved at bruge neon sammen med beige og nude farver eller med pasteller (sart lyseblå, lyserød, osv) eller med grå. Sort er, efter min mening, lidt for hård en kontrast.

I really love these jeans, even though they are probably not quite right for the office ;-) They are a little bit tricky to style, because I would really like to keep the look modern and not fall back in an 80'ies colour fest. I think you can best keep the modern look by using neon with beige and nude colours or with pastels (pale baby blue, softe pink/rose, etc.) or with greys. Black is in my opinion a little too hard a contrast.

Hvordan styler du med neon?

How do you style your neon pieces?

-Karina



3 kommentarer:

  1. Jeg bruger personligt meget sort, jeg kan godt lide det hårde look det får, ellers bruger jeg gerne andre farver og denim :-) jeg synes ikke jeg er så god til de nude farver :-) men vi er jo heldigvis forskellige og jeg synes du har Stylet bukserne super !!!! :-)

    Jannie

    SvarSlet
  2. Hej Jannie,

    Tak :-)
    Jeg jeg er jo normalt en kæmpe fan af sort og bruger det gerne til stortset alt, men da jeg testede det ud til disse bukser, synes jeg slet ikke det gik. Jeg tror også det har noget at gøre med at det er en ret stor neonflade, når det er bukser. Jeg ville sagtens kunne sætte neon-sko, taske, bælte, osv til sort :-)

    -Karina

    SvarSlet
  3. Virkelig et fint outfit. Er vild med bukserne. Normalt er jeg meget til at sætte forskellige vilde farver sammen, men med neon synes jeg også at der er finere med basisfarver.
    frkforsom.blogspot.com

    SvarSlet