tirsdag den 4. februar 2014

My appearance in Go' Morgen Danmark

Hej med jer,

(English below)

Som nogle af jer nok læste forleden, var Rikke og jeg inviteret i Go'Morgen Danmark for at tale om plus size mode i Danmark og fremvise tre outfits. Hvis du ikke lige så det kan du fange det på play.tv2.dk (Go-Morgen Danmark, 2 februar 2014, klip 3 (lige efter Thomas Vinterberg)) eller du kan se min lidt halvdårlige video (som er filmet med min iPhone af klippet der kører på min Mac ;-) ) du kan se det på Facebook her.

Ideen med indslaget fra vores side, var at vise at plus size kvinder ikke bare vil have tøj, vi vil også have mode! Desuden ville vi meget gerne vise at man ikke behøver at følge "reglerne" man kan gøre hvad man vil!

Vi havde tøj med fra Carmakoma, JUNAROSE og Zizzi. Ikke fordi der ikke findes andre danske mærker end de tre, men det er de tre vi selv går mest i.

Indslaget har fået en rigtig god respons og det fortæller mig at der er brug for mere fokus på alle størrelser i medierne og ikke kun mode til de almindelige størrelser. Jeg håber at de vil tænke mere på plus sizes og ikke kun invitere os ind som et anderledes indslag. Sådan følte jeg det slet ikke her, de var meget søde og oprigtigt interesserede, men nogle af de andre artikler og indslag jeg ellers har set om kurver under modeugen har været lidt nedladende og med vinklen "Se lige de tykke modeller". Som en sjov "seværdighed" og det er forkert.

Så Go'Morgen Danmark: tak for en rigtig god behandling og tak for at vise os respekt og behandle os som alle andre "mode-eksperter". I er mere end velkomne til at ringe en anden gang!  

Jeg skylder også et par indlæg om de fantastiske arrangementer jeg har været til her under modeugen, de kommer snarest.

Watch my apperance on a Danish morning show right here (it is in Danish, but the styling is fab! ;-) )

Our goal with the section was to show that plus size women also want fahsion and not just clothes. What we wanted to show with the outfits we brought, was that you should not care about "the rules" and just do what you want!

Our apperance has had very positive response and that really proves to me that we need to see more size diversity in the media in general. I hope they will consider more plus size apperances and not just use us as a curiosity as a (sharp) contrast to the skinny girls on the runway. Many of the other articles and clips from TV, I have seen regarding curves during fashion week has been a little condesending and that is so wrong! 

I also owe you a post on the many great events for curves in Copenhagen Fashion Week. I will be back very soon with this.  

- Karina


1 kommentar: