mandag den 3. marts 2014

OOTD - Bows

Hej med jer,

(English below)

Dette outfit er med en kjole, som jeg allerede har haft på mange gange! Dem af jer der følger mig på Instagram (@copenhagencurves) har allerede set et lille sneak peak for et par uger siden :-)  

Jeg har valgt at style kjolen fra Zizzi (der kommer i butikkerne her i marts) på to forskellige måder og faktisk kunne jeg komme i tanke om mange flere! Det er det skønne ved en god kjole :-) Kjolen i sig selv er meget sød og piget, hvid med sorte sløjfer, og vil være fin til sommer med bare ben og meget få accessories. Men der er jo lidt til til sommer og indtil da vil jeg style den med strømpebukser. Jeg har valgt at vise jer en rå styling og en lidt mere sød og piget styling, som kjolen jo virkelig lægger op til.

This outfit is based on a dress that I have worn many times already! Those of you who follows me on Instagram (@copenhagencurves) has already seen a little sneak peak a couple of weeks ago :-)

I have chosen to style the dress from Zizzi (will be in stores this month) in two different ways and actually I could have come up with much more ways as well! That is the beauty of a great dress :-) The dress in itself is very cute and girly, white with a black bow print, and it will be great in the Summer with bare legs and very few accessories. But Summer is a few months a way so for now I will style it with tights. I have chosen a cool, edgy styling and a more feminine and cure styling as a contrast.
Dress - Zizzi // Jacket with leather sleeves - H&M // Belt with studs - H&M // Fringe boots - H&M 


 Dress - Zizzi // Angora cardigan - Vero Moda // Hair band - eBay // Sash - H&M (from another dress) // Block heel pumps - Bronx


Det er en meget diskret forskel der er på de to outfits, der jo begge er holdt i sort/hvid. Det er fordi jeg gerne vil vise jer at der ikke skal meget til for totalt at ændre udtrykket i et outfit. Materialerne især er vigtigt, de "hårde" materialer som læder overfor de "bløde" som angora. Det første outfit er desuden holdt ret stramt, hvor imod i det andet har jeg brugt sløjfe i håret og i taljen, for at understrege det søde og mønsteret i kjolen.

Hvilket et kan I bedst lide?

There is a very suttle difference in these two outfits, both keept in black/white. That is because I wanted to show you that you do not need much to totally change the expression of an outfit. The textures/materials especially make the difference. The "hard" materials such as leather versus the "soft" as the angora. Also the first outfit I kept quite strict wereas in the second I use the hair bow and the sash to accentuate the girly and the print on the dress. 

Which one is your favorite?

- Karina

7 kommentarer:

  1. It's difficult to choose a favourite, both are gorgeous. But the sash, as you've said, wonderfully accentuates the girly/feminine style of the dress. Love the bow in your hair as well. So pretty.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Må indrømme at jeg synes der er for meget Minnie Mouse over outfit nr. 2, hvorimod nr, 1 er rigtig fint.

    SvarSlet
  4. I like the first styling best, and I absolutely love the dress. I'm really starting to want a bit more color in my wardrobe now, but black and white with bows... it's just so Minnie Mouse...

    SvarSlet
  5. Den er bare super fin. Kan slet ikke vente til den kommer i butikkerne :-) Hvordan er den i str? Stor, lille, alm?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Iben, det ved jeg faktisk ikke! For min er en kollektionsprøve og der står ikke størrelse i, men den passer mig helt perfekt! Jeg tror det er en str. S, og det er den størrelse jeg altid bruger i overdel (jeg er jo bredest om hofte/mås ;-)) og da skørtet ikke er stramt er det perfekt. Så køb efter din overdels-størrelse :-)

      Slet
    2. Super. Er også selv XS-S i overdel og M for neden :-) Er vild med din blog. Lige min tøj smag :-)

      Slet