onsdag den 23. juli 2014

Summer nails

Hej med jer,

Jeg elsker neglelak om sommeren. Det er et must på tæerne (som jo ellers godt kan se noget uplejede ud når man går i bare tæer konstant ;-)) og virkelig flot på solbrune hænder.

Jeg har for et stykke tid siden fået en serie lakker fra Deborah Lippmann i fine sommer pasteller, som jeg har testet de seneste par uger. Og jeg er fan af farverne! Og de fleste af lakkerne også. Læs mere under billederne.

I love nail polish in the summer! It is a must on the toes (which otherwise has a tendency to look a little under groomed when you are walking around with bare feet all the time ;-)) and relly pretty on a summer tanned hand.

A while ago I have received a series of polishes from Deborah Lippmann in pretty summer pastels, which I have tested and tried over the past few weeks. I am most definitely fan of the colours! And most of the polishes as well. Read more after the pics.



Spring Reveries collection from Deborah Lippmann (gifted for review)
 
 
Pic from (http://www.vampyvarnish.com/) I am really bad at taking nail pics myself! Clockwise: Build Me Up Buttercup, Spring Buds, Flowers in Her Hair, Blue Orchid, Tip Toe Through the Tulips, La Vie en Rose
 
 
De fleste af lakkerne er virkelig lette at påføre og har en god dækevne. Den gule skal dog have mindst tre lag (men det er min generelle erfaring med gule lakker) or at dække ordentligt. Og den lyserøde (der ellers har et så fint glimmerskær) opgav jeg helt! Jeg tror den skal bruges ovenpå en lys pink eller en hvid for at komme bedst til sin ret.
 
Mine favoritter er den baby blå og den mintgrønne. Jeg har desuden eksperimenteret med at komme en mat overlak (Matte About You fra Essie) ovenpå og så ligner det næsten de der farvekridt som man tegnede med på vejen da man var barn ;-)
 
Most of the polishes are really easy to aply and covers quite well. The yellow does though need at least three coats (but that is my general experience with all yellow polishes) to give a decent cover. And the pink one I had to give up on all together. It is very thin and would not cover at all. I think it needs to be applied on top of a light pink or a white polish fr the best result.
 
My favorites are the pale blue and the mint. I have also experimented a little with a mat top coat (Matte About Your from Essie) and that gives the polishes a kind of chalky finish, like the chalk you used as a kid. Nice little detail I think :-)
 
- Karina

 
 

2 kommentarer:

  1. Nææ hvor er det fine farver. Jeg købte også den matte Essie overcoat sidste år, men jeg synes hurtigt den skiftede konsistens, og er nu næsten ikke til at lokke ud af flasken - er det noget du har oplevet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sine, Næh, det kan jeg ikke genkende. Og jeg er ikke sådan én der får puttet mine lakker i køleren ;-) De ligger sådan rundt omkring :-D

      Slet