onsdag den 8. januar 2014

The Blogger bun

Hej med jer,

(English below)

Det er ikke mange beauty indlæg jeg laver, men skønhed (hår, make-up, osv.) hører jo uløseligt sammen med mode, ikke? Ja, ja, man er vel pyntesyg ;-) Dette indlæg er en lille tutorial (som jeg har tyvstjålet fra andre dygtige piger) på den famøse "blogger bun" som er en af mine favoritter. Jeg får altid mange komplimenter for frisøren og folk tror det tager timer at lave den. Her er en hemmelighed (hvis du ikke allerede har set 500 tutorials på youtube) det tager under 5 minutter! 

Jeg vil vise jer to forskellige metoder, der giver to forskellige looks. Den lidt mere rodede "blogger bun" og den fine glatte "ballerina bun". Jeg aner ikke om det er deres officielle navne, men det hedder de hos mig :-D

I do not do many beauty posts, but hair, make-up, etc. but you can't really sat fashion without saying beauty, right? This post is a little tutorial (which I have stolen from other talented girls) on how to make the famous "blogger bun" which is one of my favorites. I get tons of compliments for this style and people seems to think it takes ages to do. Here is a little secret (in case you do not already watched 500 youtube tutorials on it) it takes under 5 minutes!

I want to show you two different versions that gives to slightly different looks. The slightly more messy "blogger bun" and the more neat "ballerina bun". Whether or not that is their official names, I cannot say, but that is what I call them :-D

The blogger bun



1. Lav en hesthale, der hvor du vil have din knold. Jeg laver den helt oppe på hovedet, så højt så muligt.

2. Placer din donut (kan købes i H&M, Glitter, Matas, etc.) træk den ned over et stykke af håret.

3. Vip håret ud til alle sider som et lille springvand.

4. Rul håret nedad, så du ligesom presser det ind i donut'en. Bliv ved til du er helt nede over elastikken.

5. Sæt hårnåle i, så den kan blive siddende hele dagen.
 ----------------------------------
1. Make a pony tail, where you want you bun to go. I make it as high as possible. 

2. Put your donut (you can get it at H&M or a beauty supply store) pull it 1/3 way down your pony tail. 

3. Fan out the hair. 

4. Roll the hair down towards the root of the pony tail, make sure you kind of put it inside the donut. Keep going all the way down. 

5. Secure with hair pins to make it last all day. 

 Me sporting the blogger bun :-)
The Ballerina bun 


1. Lav en hestehale, hvor du vil have knolden til at sidde.

2. Placer din dount helt nede ved roden af hestehalen

3. Spred håret ud over donut'en

4. Tag en ny elastik og sæt den ud over den anden så den holder hår og donut sammen.

5. Snor det resterende hår rundt om knolden og sæt hårnåle i. Jeg sørger for at sætte nålene ind i donut'en for ligesom at "trække" det ned over, så man ikke kan se det resterende hår som jeg har snorret rundt om.
---------------------------------------
1. Make a pony tail where you want the bun. 

2. Place your donut at the root of the pony tail. 

3. Fan out the hair over the donut. 

4. Take a new rubber band and put it over the donut så it keeps the hair and donut together. 

5. Wrap the remaining hair around the root and fasten with hair pins. I make sure to put in the hair pins in the actual donut as to pull it down close, so the wrapped hair does not show.


For den eventyrlystne // For the adventurous

Når du har fået styr på teknikken, så kan du lave variationer over temaet som herunder.

When you have perfected the technique, try making other versions, like the below.




 - Karina


4 kommentarer:

  1. Og hvis man ikke lige har en "bun" kan man tage en strømpe, klippe tåen af og rulle den og bruge :) Nålene kan så desværre ikke komme ind i bun'en - men det fungerer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtigt! Jeg synes bare det giver et mere fyldigt resultat med en donut, men i en snæver vending er strømpen fantastisk :-)

      -Karina

      Slet
  2. Sådan en må jeg have. Min knold falder altid ned inden der er gået 2 min. Kan du anbefale en og evt str, hvis der er forskellige str, til mit hår der er meget langt, tykt og brunt?
    Mvh Bolette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bolette,

      Jeg ville vælge en der var en 11-13 cm, for at være sikker på at håret kunne være der. Det bliver en stor knold hvis du har meget hår :-) Ikke større (tro mig, jeg kom til at bestille en der nærmest var større end mit hoved og ligner en hat af hår :-D).

      Jeg køber mine på eBay, for dem i butikkerne er ofte ikke store nok til det look jeg går efter :-) Har fundet denne til dig, de har nemlig også en brun, i den rigtige størrelse og de sender til Danmark :-)

      http://www.ebay.co.uk/itm/HAIR-DOUGHNUT-BUN-DOUNT-RING-SHAPER-SMALL-MEDIUM-Large-X-Large-or-XX-Large-/251339663320?pt=UK_Health_Beauty_Hair_Care_Brushes_Combs_PP&var=&hash=item3a8502e7d8#ht_1298wt_1161

      -Karina

      Slet